۱۳۹۷ خرداد ۲۷, یکشنبه

خاطره ی تلخ از جام جهانی

راه فردی به نام عسگری و پسر استاد شاهزیدی به منزل ما آمدند و از صبح تا غروب همکاری فشرده ای انجام شد که آهنگ آن بیشتر از استاد مزدک و تمامی شعرش از من بود..زحمت ناهار و میوه هم با همسر زحمتکش من بود..
بالاخره شعر و آهنگ در منزل من در خانه های سازمانی هوانیروز در شاهین شهر آماده و اتود زده شد و پسر استاد شاهزیدی و آقای عسگری با هواپیما به تهران رفتند و خوشبختانه تیم ایران حریف اش را برد و به جام جهانی رفت..و ساعتی بعد این سرود از شبکه 3 پخش شد..و بعدش پسر استاد شاهزیدی و جناب عسگری مصاحبۀ زنده ای انجام دادند و پسر استاد علی اصغر شاه زیدی با خیالی آسوده اعلام کرد که شعر و آهنگ این سرود را خودش گفته و ساخته داست..در صورتی که این شخص فقط یک مصرع بی ربط به موضوع به اول شعر اضافه کرده بود..و زحمت اصلی آهنگ را استاد سعید مزدک کشیده بود.
آنروزها بابت این سرود یک ونیم میلیون تومان پول گرفتند که یک ریال به من و سعید مزدک ونوازنده ها پرداخت نشد و شعر من هم که از صبح تا غروب چندبار عوض اش کردم که تلفیق شعر و موسیقی بر مبنای قانون بحور الاحان اجرا شود به نام پسر آقای شاهزیدی ثبت شد و من که خود عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای استان اصفهان بودم و می توانستم به شدت با این سرقت ادبی برخورد کنم به احترام دوست عزیزم استاد علی اصغر شاهزیدی دم نزدم و نوازندگان نیز حرمت استاد شاهزیدی را نگه داشتند و شکایت نکردند..
حالا آن شعر را که بی مناسبت با حال و هوای برد مقابل تیم مراکش نیست به دوستان تقدیم می کنم..
سرود فوتبال
..
به پیروز مردان ایران زمین
بگوئید دست خدا یارتان
بگوئید ایران زمین شاد شد
از این نحوۀ خوب پیکارتان
...
ز پیروزی دلنشین شما
وطن را گل شادمانی گرفت
وطن از تلاش زیاد شما
گل فتح را مژدگانی گرفت
...
شما با تلاش فراوان خویش
به میدان ایثار گل کاشتید
به صد فخر گل پرچم عشق را
به اقصای عالم برافراشتید
..
به هر لحظه در هر نبرد و تلاش
به مولا علی اقتدا می کنید
علی گونه راه علی می روید
به مولا که کاری بجا می کنید
...
عزیزان و یاران پاکیزه خو
ظفرباد معنای پیکارتان
به نام دلارای ایران زمین
بکوشید دست علی یارتان
...
من به این حق خوری ها عادت کرده ام....
...
آذرماه 1375...شاهین شهر
علیرضا پوربزرگ وافی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر