۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

عزتلی روزگار



.........اشاره.......
بعضی از دوستان گله مندند که چرا اشعار ترکی ات را در صفحه نمی گذاری یا چرا کمتر شعر ترکی می گویی.در جواب این دوستان عزیز باید بگویم که اولا من بعضی از اشعارترکی ام را خارج از ایران و حتی با مقدمهء استاد شهریار به چاپ رسانده ام و بعضی از اشعار ترکی من حتی ترانه هم شدند.من افتخار می کنم که زبانم ترکی ست و اشعار زیادی به ترکی نوشته ام و اگر عمری داشته باشم باز هم خواهم نوشت.موضوع قابل ذکر این است که من 40 سال در اصفهان زندگی کرده ام و صحنه ء رقابت شعری من در اصفهان بوده است و به این دلیل کمتر به ارائه ء اشعار ترکی خود پرداخته ام.به قول شهریار که خطاب به من می فرماید :
دلم را بردی و غایب شدی یار     مگر از دلبری تائب شدی یار
تو گه تبریزی و گه اصفهانی     بگو یک مرتبه صائب شدی یار
حالا یکی از غزلهای ترکی خود را به همزبان ها و هم میهنانم تقدیم می کنم/ این شعر سالها پیش در باکو منتشر و حتی تراته هم شده است///
................ عزتلی روزگار........

بولبولوم غم یئمه باهار گله جاق
آیری قالدین اینان کی یار گله جاق
کونولون کد ه ر لی اولماسین داها
قیش دوشوب نفسده ن باهار گله جاق
گون یاییلماقدادی باغبانه دئه
گوله عزتلی روزگار گله جاق
باهارین بزه گی کامل اولمادا
گوی چمن گوللره هاوار گله جاق
هرنه ظلمون سینیر یالان وقاری
او قدر عدله اعتبار گله جاق
سیز محبت گولون ساچین یوللارا
ائوبزه سئومه لی نگار گله جاق
کدر اولما اگر یول هامار دیور
ائل اگر قاخسا یول هامار گله جاق
(وافی) نین سوزلری حبیبه شیرین
دشمن خلقه زهرمار گله جاق
این اشعار به زبان ترکی تبریز نوشته شد
علیرضا پوربزرگ (وافی)

۲ نظر: