۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

برای بازنشستگی


....امروز 2015/11/24 در ترکیه روز بازنشستگان بود..
باز نشسته ها در خیابان تجمع کرده و خوشحالی می کردند...
بزن و بکوب و موسیقی و شعر هم فراوان بود..
.......
برای باز نشسته ها
به مناسبت روز بازنشستگان در ترکیه
.....
نه میوه دارم و نه بر نمانده شاخ و برگ تر
شکسته قامت شجر گسسته ذوق بال و پر
نیم پرنده را پناه نمانده در سرم کلاه
بود مرا همین گناه شدم درخت بی ثمر
نه یک امید رحمتی نه در زمانه همتی
نه همدلی نه صحبتی همه شرر همه ضرر
ز خوشدلی نشانه نیست به دلخوشی بهانه نیست
جهنم است..خانه نیستوطن قفس قفس شرر
نه دست گیردم کسی نه می خلد به پا خسی
کجاست باغ اطلسی مرا به آن سفر ببر
شکست ارج و قدر من گسست تخت صدر من
چه شد هلال و بدر من ز اختران بی شمر
گهی مرض گهی خطا گهی خشونت و جفا
غمی بدون انتها مراست روز و شب ببر
غریب و بینوا منم اسیر صد بلا منم
ز جان خود جدا منم در این مسیر پر خطر
اگرچه باز وافی ام به دورۀ معافی ام
تنیده چون کلافی ام نه گیره دارد و نه سر
...بدیهتا نوشتم...
2015/11/24 ترکیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر