۱۳۹۷ مهر ۷, شنبه

مدرسۀ عشق



مدرسۀ عشق
...
این کتابی ست که من واقعیتهای حادثۀ سقوط هواپیمای سی/130را نوشته ام و مرکز اسناد انقلاب اسلامی آنرا چاپ کرده است.
تنها اشاره ای که به اختصار دارم این است که تیمسار فلاحی می خواست با ماشین خودش به تهران برگردد که او را به اصرار سوار هواپیما کردند..و وقتی هواپیما دچار مشکل شد از او خواستند که به کابین هواپیما بیاید که او قبول نکرد و گفت:
من با بقیه فرقی ندارم.
در ضمن هاشمی رفسنجانی و محسن رضائی تا پای هواپیما آمدند و سوار نشدند.در صورتی که قرار بود همگی به دیدار خمینی بروند و گزارش عملیات ثامن الائمه را بدهند.
عملیات ثامن الائمه توسط لشکر 77 به فرمااندهی سرهنگ جوادی انجام شد.آنوقتها سپاه پاسدارانی در کار نبود و فقط باکری با 150 نفر به نیروهای ارتش پیوستند آنهم به شرطی که تحت امر ارتش باشند..باکری انسان عاقل و وارسته ای بود و شرایط سرهنگ جوادی را پذیرفت.
عملیات ثامن الائمه طوری طرحریزی شده بود که تمام نیروهای عراقی در این سوی رودخانه قتل عام بشوند..حتی رودخانه ی کارون پر از بنزین بود ولی یکی از گلوله ها به کارون افتاد و کارون آتش گرفت..و عراق توانست بخشی از نیروهای خود را ار پل مارد به عقب برگرداند.
به دستور سرهنگ جوادی از آغاز تا پایان عملیات فیلمبرداری شد و تنها عملیاتی بود که ارتش اجازۀ فیلمبرداری داشت.
در دیدار با خمینی هم یکی از شبه نظامیان می خواست این پیروزی را به حساب خودشان بگذارد.غاقل از اینکه ارتش فیلم عملیات را قبلا به خمینی داده بود و خمینی اجازۀ صحبت به آن شبه نظامی را نداد.
از آن پس دوربین فیلمبرداری برای ارتش ممنوع شد در صورتی که یگان موازی از تمام لحظات خود که معمولا اطراف محل استقرارشان بود فیلم می گرفتند و به تلویزون می دادند.و مردم فکر می کردند که ارتش در جنگ حضور ندارد.
بد نیست بدانید وقتی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی شد سرهنگ جوادی لباس نظامی اش را درآورد و گفت حاضر نیست زیر امر صیاد شیرازی باشد و خانه نشین شد.سرهنگ جوادی کسی بود که بعد از عملیات به زبان عربی/انگلیسی و فارسی به اسرای عراقی سخنرانی کرد و خبرنگاران بین المللی آنرا منتشر کردند.
من و کتابهایم فریاد مظلومیت ارتش هستیم.
سرهنگ علیرضا پوربزرگ وافی
به مناسبت 7 مهر..پایان عملیات ثامن الائمه و شهادت فرماندهان ارتش
باز نویسی 29/09/2018

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر