۱۳۹۳ آذر ۶, پنجشنبه

EYNALI CAN SALAM

nalı can selam
könül küşum kanad çalir uşmaga
zogum istur fulak gibi cuşmaga
galam alip gozel goşma goşmaga
....................galam süzür sözum coşur çeşme tak
.....1.............yasamanı zanbagı var bın atak
tab eım bogün coşgun darya olubdı
zehnım bugün royalara dalibdı
durnalardan uçar kanad alibdı
.......................xeyaliminmocı gedır Tabrıze
....2.................royam durnam safar edır Tabrıze
har tarafden seyr edesan Tabrıze
şokatıle dağlar çalub dızdıze
ezzatile xoşgeldün eylur size
.........................xoş galmisen soyleyırı gonaga
....3...................gonaglarun çekir ıstı ocaga
o daglarde Babak aydın gorünür
Sattar xanın galbi orda döyunür
Elim bakir o daglare söyunur
............................o dagların şokatı var adı var
....4......................amak bilen vafalı evladı var
o daglarde Koroglü yurd salmişdı
düşmenlerınbaşin daşa çalmişdı
xan paşanin göz otunı almişdı
................................Eynalı de o dağların bırıdı
....5..........................dünya varkan goçagların yerıdı
ıgitlerın yatagıdur Eynali
azadligın yanagı dur Eynali
şüca atın topragıdur Eynali
....................................ılham verar şairlerin sözüne
....6..............................hedye olar o sözlerde özüne
ben durmuşam o dağlarden danişam
Ataların aşk odile alişam
onler gıbı bende durub çalişam
......................................zalimile döyuş tamam olmayıb
....7................................o dağlarin gül çıçegi solmayın
benım yurdum bır beheşt e barindı
Ana dilim hapı dılden sarindı
düşmene ot dostlarına sarındı
........................................bizim yerde oz dilimiz ozümüz
....8..................................ana dılde hıkayemız sözümüz
anlamişam ana dilin gadrını
güller ıçre seçdim onun atrını
ayın magar danmag olar badrını
............................................gün yayılsa hava olmaz garanlik
....9......................................gülüstane demak olmaz garanlik
vatandaşler yurduzun gadrın bılın
ayrı sözü kitablarızden sılin
Şahreyar de galdı yazdı oz dilin
.......................................ana dıli tez sesıne ses verdı
....10...............................zavabinda gül verdı atlas verdı
o yazali Heıdarbaba hisse sın
dıle saldı xoşkenabın gesse sın
şiire çekdi şadliklerın güsse sın
.........................................ta ki yazdı ana dıle sözünü
....11.................................güneş gibi adlandırdı ozünü
anadıli tez gösterdı himmetın
dile galdı Şahreyarın zahmetın
aydin etdı o şairin xedmetin
..........................................dedı yaşa öz sözün tek Şehreyar
....12..................................seadetden doldur atak Şahreyar
o yazdıgı sözler düşdı dillere
diller sözün yetırdıler Ellare
bülbül oldı nağmelendı güllere
..........................................Heydarbaba sesın yaydı heryana
....13..................................şevket verdı yurdum Azarbaycana
ana yurdum konlüm sensız döyünür
eşiderken Tabrız könül söyünür
saçler gibi dağilmeden hörünür
.............................................senden ayrı düşdüm dılden düşmerem
....14....................................senün aşkinde ben dilden düşmerem
arzum budur bırde gedem Tabrıze
Ellerile ben agleşem dızdıze
bır gatişam ğamlı olan ğamsize
.............................................deyem benım dardım ğamim dılildi
....15.....................................yanik könlüm ğamden dılım dılım dı
Arzum budur bırde ggxam dağlare
Dağ başinden bırde bakam bağlere
Bır seyr edem garelere ağlere
............................................uşaglarle bırde guram oyunı
....16....................................görem IZZAT yayır düze koyunı
Eynalı ye çikam gorem ne vardı
Dağler yene bırbırıne havardı
AMIRSEIID ağ eşşege savardı
............................................ne var ne yok kim ölüb kim kalibdı
....17....................................falek orde kimi gözden salibdı
Eynali nin yaylik yeli serindı
Darelerı beheştılen garındı
Hoz e tarlan bır beheşt e barındı
..........................................kahlik otı ıgı tutar darenı
....18...................................huşlandırar kahlik otun darenı
Yazda orda her dare de bulax var
Bollı gülden yol ustünde çırax var
An musigı an eşiden gulax var
..........................................onun ozü onun sözü şirındı
.....19.................................Vallah bu söz kağil degül yagin dı
Eynalı den xatıre ler varimdı
Onlar benım sarmayamdı farımdı
Xalvatgahde munısim dı barımdı
..............................................söz açilse herne desam az olar
....20......................................sözlerimden ELİM sarafraz olar
EYNALİ can cavanlik elden getdı
Ag tuk gare tükün yerınde bitdı
Heç bilmedım ki omrüm harde ıtdı
................................................ıtgın düşdüm oz yurdum de kalmadım
....21.......................................omrum keçdı bır samare almadım
EYNALİ can IDE RIZA den dıyum
Bugün onun gıbat libasin gıyum
Söz gaçirı agzıma beb neelayum
.............................................ürek sözün getırmışam meydane
....22....................................geçe cagı gatırmişam colane
IDERIZA gabrıstande gazardı
KAKİKK enı ARİLARI azardı
AMMA onu ARI sancib süzardı
...........................................o deyerdı manı çera mısancıd
....23...................................bır dane yok on beş dane misancıd
Yusuf sinka süren günler ne oldu
Teker sürmek naggış zamani soldu
Ureklere şimdı tagat gam doldu
..............................................ne eylıram gam güsse nın akşamin
....24.....................................utuzmuşuk uşagligin ayyamin
Uşagligde AŞİKLARI gurardık
ya UÇ AYAK ya CIZIK oynayardık
SAGGAmızı AŞİKLARE vırardik
...............................................bem hapaşe ardı ya pebc olardim
....25.......................................RIZA gığan olub onu utardım
Galin gedek TOP ARABI oynayak
Yorulsakde ben deyeram neyliyak
Onde gedek saggiz alak çeynıyak
..............................................bugün nedur ATİL MATIL çerşenbe
....26......................................ayne gibı baxtım açil çarşenbe
Falak goğdü ben de düşdüm gürbete
ISFAHANde müstaxdimem devlete
Çare nedür garek dözam zillete
...........................................heç kimseye ALLAH gurbet vermesin
....27....................................gurbet yerde heç müsıbet vermesın
EYNALİcan sen TABRIZın damısan
Sahandı sen Alborzısen Yamı san
Savalan tek cahannuma camisan
............................................Adam bakir ızzatıle TABRIZe
....28...................................farahlenır şokatile Tabrize
EYNALIcan bayram yakinlaşende
Gişin günü ag başinden aşande
Bulakler gaynayıb yerden daşande
.............................................çok sevmali manzare ler sende var
....29.....................................bır de görum bebe neler sende var
(SIZDEH FEDER) galin paltar geedık
Dağde bırbıe özümüzden deyerdık
Gar getırüb Doşabılen yeyedık
.......................................SEYID XANIM benı duaa ederdı
....30............................... GAR doşaibı yeyub durub gederdi
HOVZITARAN suyü hader akmasin
Susuzları yandırmasın yakmasin
Yoldan keçen ona hasret bakmasin
......................................o ağlase yolsen keçen güle cak
....31..............................dağdakiler onun gadrın bilecek
KAHLİK BULAK tabi atıb yaxcali
Suyun ıçen olur hali ba hali
Hagigatan hallabdırar ahvali
......................................ıçen deyer bu su şirın bır mey dı
....32..............................ZAMAMden de KOSAR den de çok yey dı
ACİÇAYI yavaş yavaş axardı
Uzenlere gucak olub bakardı
Şelalesı daşden aşib şaxardı
....................................o şor suyun anı boyu çokidı
....33............................heç kimse de nıgaranlik yokidı
GATARGAYE yolun kizlar çixardı
Bırı bırın ıteleyub yıkardı
Yel onları gucaginde sixardı
....................................bız gızlare geyafeler tıtardik
....34.............................atdan atdan hasretilen bakardık
Bır deste de tez tez dağa galerdı
Serdestesı dars vermage galerdı
BEHRUZ unan ASGAR aga galerdı
.........................................deyerdıler bır bırıne sözlerın
....35..................................xalge mas ul bılerdıler özlerın
O coge nın sardaste sı bılardı
Büldugunı ona buna deyerdı
Danişinde Ağlayardı gülerdı
.....................................düşünmekde burda böyuk bır darddı
....36.............................düşünene ölümli zından gatdi
Eşidmişdım mamleketde SAVAK var
Danişani eylayıller gırıftar
Anlayanı düşüne nı tutullar
..............................heçkas garek danişmaya IRANde
....37......................sıasete garışmaya IRANde
Beruz durdısyasetden danişdı
ASGAR galdı savakilen atışdı
ALİ OXTAY xalg odılen alişdı
................................bunlar o gün xalge çirıg olduler
....38........................çetın günde xalge dayak olduler
Deyerdıler SAVAKİ ler gurddular
ASGARılen BEHRUZ uda tutduler
OXTAYıde tıke gibı utduler
..................................onlar getdı amma galdı adları
....39..........................xalg ıçınde gunçelendı yadları
HÜSENDAYI dağ başinde ağlardı
Ağlayande üreklerı dağlardı
BEHRUZile ASGARe söz bağlardı
...............................dedı onlar SAMD yolun getdıler
....40.......................özlerını xalge fada etdıler
Ben soruşdum SAMAD kimdı yolu ne
Onun sözün onun yolun de bene
SaMAd nasil bucur düşdı mahane
.................................nekareydı dene bene ışinden
....41.........................maramindan maslekinden kişinden
HÜSENDAYI başlayarkan sözlerin
Göz yaşilen o doldurdı gözlerın
Onlar xalge feda etdı ozlerın
...................................SAMAD cürmi budur hag söz danişdı
....42...........................xalg odilen o da yandı alişdı
Get SAMADın kitablernden oku
Düşün düzü anla azı gan çaki
Üsyan ele çek meydana var yoki
.........................................onde bılarsen ki SAMAD ne ıledı
....43.................................hag yolunda gaxdı coşdı geynedı
Yada saldım ben onlerın cogesın
Ben duymadım bır onların hag sesın
Heç demedım ay dumanler sız asın
.................................dumanızde bende galim oynage
....44.........................bende galim hag yolunde geynage
ŞAHin zülmı damden bacaye doldu
Hergünümüz keçen günden pıs olsu
Insanligın gülı vatande soldu
.....................................mıllet hükümetden amane geldi
....45.............................ŞAH elinden aah o tağane geldi
Yavaş yavaş bizım mellt ayıldı
Ingılabin sözü sözde yayıldi
ŞAH de xalge böyuk duşmen sayıldı
......................................mıllet bır bır gatışdıler geyame
....46..............................şoar galxdı hayat ıçınden dame
Ben o zaman pıs yukuden ayildım
Düşünme mıben bu geyamden aldim
Yakşi pisi bıldım düşündüm gandım
.........................................bende durdum ıngılabe garışdım
....47................................zalimile üz ba üze atişdim
Şimdi bıldım SAMAD geden yolları
Her gadamde ben görüream onları
Bense gırdim tıkanlerı kolları
........................................GARA BALİK daryasıne yol tapdi
....48...............................uçmagıne kanad tapdı gol tapdı
Gelmişidı millet zülümden cane
Vırış getdı ISFAHANe TEHRANe
Geyam oldu IRAN doldu algane
..........................................TABRIZ durdı ISFAHANe yar oldu
....49.................................geniş IRAN zalimlere dar oldu
ASGAR öldı BEHRUZ düşdı zındane
Gak ıgitler düşdı yatdı yanyane
Xeyavanler boyandıler algane
.........................................zülmün ışı bu dünyade beledı
....50.................................zülm elinden xalg ıngılab eledı
Ingılaba bızim mıllet söyündı
Haggın sözü haggın ozü göründı
Hagge xalgın ureklerı döyündı
.............................................azadlikdan bır az bıze yetışdı
....51.....................................ışigide rvımıze yetışdi
Şimdı aldım EYNALI nın darslerın
Şimdı andım BEHRUZ gilin seslerın
Şimdı tapdım yolun o düz kaslerın
...............................................şimdı da bız her SAMADe yıldizük
....52.......................................bunden sonra biz hapimiz BEHRUZük
Şimdı bildım azadligin lazzatın
Şimdı tapdim öz dılımın ızzatın
Şimdı andım öz ELİMİN güdretın
...............................dünya varken bu azadlik var olsun
....53.......................EL dğşmenı dıl düşmenı xar oldun
Şimdi bildım anadılim neımış
Bilmedıgım gerek bılem ne ımış
Bımemage ben dalilim ne ımış
.............................şimdi garek bılam ganam örgeşem
....54.....................öz dilime öz Elime alleşem
Ben mastıdım azadlik royasınde
Dayagıdım geyamın daldasınde
Möhre idim bu oyunun tasınde
......................................aramizde çok tez ara saldiler
....55............................ıngılabı alimizden aldıler
Dedım bas ki azadlige yetışdux
Ğamler getdı bız şadlige yetışdux
Vırane den abadlige yetışdux
..........................................amma gördüx din geldi ıman aldı
....56..................................kafır ali dinden müsalman aldi
DİKTATOR lik günden güne çoxaldi
Ac zalimiz ganler ıçdı toxaldi
Naftı satdı pullarıne ox aldı
...............................bır bakmadi yaramızın közüne
....57.........................taxdı oxı cama atın gözüne
Azadliga dubare hasret galduk
Özümüzı böyuk balaye saldık
Ammaburde mallalarden daes aldik
....................................bildık dinin hükumetı kanlidı
....58............................bu kafarın ellerı gur anlidı
ISLAM oldu (ıskolastık) bayragı
Mühabbatler silli tapik bayragı
Her yere aslatdıla (SIK) bayragı
..............................anlamadık HRANlıyık ya (HİNDI)
....59.....................milletı eşşak eleyande mindı
Şimdi bildim dinde seyasetimiş
Din adıne tıkrı hükumetımiş
Gorxutmage sözü geyemetımış
...............................cahannamin gorxusunı paylaşdı
....60......................bilmegilen gülmegilen savaşdi
Ne SAMADın adı geldi dillere
Ne BEHRUZu vırdila nısgillere
Mamlekatı verdıle INGİL lere
.....................................IRANleye bır garışi galmadı
....61.............................IRANlı nın kimse dardın almadı
ARAB dini tutdı benim kandımı
Bu anlamaz zahr eledi gandimi
Tuman usten girdı banım bandımı
.................................Aglamakden yaşli kaldi gözümüz
....62..........................goymadıler bır gün gülsün uzumüz
Demedıler burde neçe millet var
Her millete öz dılinde ızzat var
Her bırıne tarıx böyu şevket var
...................................herkes garak annadılin danışsin
....63..........................her guş gerek öz ganadile uşsun
Bır bırınden ayırdıler milletı
Paylaşdılar millet ıçre zilletı
Yandırdıler gadimde ki şevkatı
....................................KÜRDı saldıaxer TÜRKün canıne
....64...........................BALUÇlerı boyandırdı kanine
Bır terefden IRANi çekdi cange
Galan pulu verdı topa  tüfenge
Millet geldi cangın elinden tange
.....................................cavanlerı öldürdu daste daste
....65.............................mazarlere millendıdı güldeste
Arzum budür ülkemde zor olmasın
Aslanlige bu tülküler dolmasın
Azadligın heç vagt gülu solmasın
..........................................banı başar şadligilen yaşasın
....66.................................barişikde hami IRAN yaşasın
IRANimin gözelligi burdedur
Herne dıl var bu sözde manzurdedur
Dillerının hammisi manzurdedur
..........................................IRAN gerek bır parçelikde galsin
....67.................................alden veren şevketını pas alsin
Benım atam gözel SATTARxanıdı
Maşruteye boyuk nıgahbanıdı
O günlerde nacı e IRANıdı
..........................................bız zülümu min karede yıxmişuk
....68..................................ne olubdur şimdı yadden çikmişuk
Millet gördu çare yolu bağlidur
Ureklerı (IDAM) lerden dağlidur
Zalimlerın çöreklerı yağlidur
...........................................dın alinden dalin çevırdı dıne
....69...................................millet gırdı öz ıçinin ıçıne
Dın kı geldı her şey bırden karışdi
(BOT PARET)lik ıslamilen karışdı
(dayarsız) ler feytülmale darışdi
..............................................apardıler mamleketın var yokun
....70.....................................dağıtdıler azınden artık çokun
Garek yene EYNALI ye yol salam
EYNALIden bırde yenı dars alam
Lazım olsa nafır e cangı çalam
......................................bır yenı ıngılabe saman verem
....71..............................dili batmiş milletıme can verem
EYNALI den dedım yene ayıldim
Uşaglerın covge sınde sayıldim
Güneş gibi kölge lerde yayıldim
........................................bırde getdım uşagligşn şehrıne
....72................................şirın katdim seyasetın zahrıne
Bu sözülen fıkrım getdı TABRIZe
Sirxabilen ben agleşdim dızdıze
Gelun deyum şirın neğiller size
........................................gadım sözler şimdı yadden çikubdur
....73................................bu din bizim evımızı yıkubdur
Uşagligde gamli olan azıdı
Cama atın kefı bunden sazıdı
Üç aşigi atan gumar bazıdı
..........................................bız o zaman adabsızlik bılmezdık
....74..................................sürtük aşik gibi heçe gülmezdık
Akşamçaği( pil deste) oynayardik
(Ulatma)ya böyuk çiçik gelerdık
Pul olsaydı bır gül (GUPP) alardik
...................................farg elemaz(özün gazan özünye)
....75............................(GUPPA) gördun tazasın al o gün ye
Kizler onde yığışardı( beştaş)e
Oğlalerde( üç ayag)e (naggiş)e
(löpük gaz) de taşi vırardık taşa
......................................yumurtem var bırı gelsin (çaggiş)ak
....76...............................gaçan vardur gelsin beble(bağlaş)ak
(geyış gaçitdı) oynayanler hanı
Gece çaği nagil deyenler hani
Ogug ogug kişmiş yeyenler hani
........................................hardadılar şaggildayıb gülenler
....77................................ne oldular rah o resmi bilenler
Gah yığışüb nağil mağil deyerdik
Gah (UÇ AYAG) ya (CİZIG) oynayardık
(TALIDI) de ciğanlik eyleyerdik
......................................dibde bıri düyünlerı açardı
....78.............................aşikları oğüşlayıb gaçardı
Bu oyunler mühabbat artırardı
Fasılenın ıpın kesib gırardı
Bır olmagin yolun bıze açardı
.......................................gurtulardı bu oynamak şadlikde
....79..................................yer açardı bağlkde abadlikde
(KOKAB HANİM=arıklerı azardı
Taşt ıçınde onu dama düzerdı
Al vırsayduk ağzin gözün büzardı
...........................................sabr ederdık arık üç günde pişsın
....80...................................lavaşaler bare gelsin yetışsin
(KEFLİ GAFAR) böyuk cavanmardı dı
Ali açik süfreli xan mardıdi
Darde degen alden tutan mardı dı
.............................................amma harden arag ıçib gatardı
....81.....................................har yer varsa başin goyub yatardı
Bızim (SIRXAB) bilenlere ordudu
(XAGANI)nın (SAHİR) lerin yurdudu
(SAHHAF) gibi nohe yazan mardı dı
.........................................her nesı var kişilikden nışandur
....82.................................(SIRXAB) bene bır cılveli IRANdur
Maharram de (ŞAXSEY) geden çakıdı
Yava deyen pıs ış gören yokidı
(nohe) sözu (asgar) ıdi (ox)ıdı
......................................ne oldu bas gam gtıren nohe ler
....83..............................urekleri gan eyleyen koheler
(SAFI) durüb (AKBAR) şiirı okurdı
(SADI ZAMAN) (ASGAR) şiirı okurdı
(TAYIB) galxib (HEYDAR) şiirı okurdi
............................................maclıs bırden ıngılaba dolardi
....84...................................aglamayan futag gibi dolardı
Onda falak yakşi coge gurmuşdı
Pıs olanin gulagını burmuşdı
Her şey VALLH öz yerınde durmuşdi
..........................................gün günüzün ay gecenın payıdi
....85.................................hapı o gün bırbırının tayıdi
Malla galdi nohelerde garışdi
(bot parastlık) ıslamilen garışdi
(dayarsız)ler beytülmale darışdi
...................................... apardılar mamleketın var yokun
....86..............................dağitdılar azınden artık çokun
Mall dedı evden habar getırün
Gizlin habarlerı bize yetırün
Böyuk çıçık hörmatını ıtırün
........................................bır anna de oglun (EADAM)e verdı
....87................................bele bıldi borcun ıslame verdi
Şimdi daha evde aman galmayıb
Sedagatden bırce nışan galmayıb
Din ki gedüb ımande can galmayıb
.......................................duvar sıçan siçan gülag olubdı
....88...............................amneyyetın burde gülü solubdi
Aclik düşüb xalgimizin canine
Zali düşüb yaramizin canine
Rahm eylemir kafır müsalmanine
........................................gardaş durub öldürürı gardaşin
....89................................Ata kesir öz balasinden başin
MASCİDımiz nafarmanlik orgedır
Madrese mız bi imanlik örgedır
Danişgah ler bi nışanlik örgedır
.........................................galmayıbdur bır ınsanlik arade
....90................................. ag bozarıb rangı gaçib garade
Şimdı bizım ALLAHimiz malladı
Ebadete dargahimiz malladı
Abali şahanşahimiz malladi
..................................IRANli ler hapi olub (BOT PARAST)
....91...........................hovze lıre  bolli dolüb (BOT PARAST)
Bız görürük bu zülümi dınmiruk
Xinavani pıs ölümi dinmiruk
Nahag elinde ölümi dınmıruk
...................................özümüzi mallalare cırıruk
....92..........................(AŞURA)de ancak game viriruk
Nerde galib uşagligin lazzatı
Nasil sindi bu milletın himmetı
Neye batdi sedagetın söhbetı
.........................................neye gerek aşkin çiragı söne
....93................................ne olübdı bız galmişik pıs güne
Millet durun gafaslerı sindirak
Haggimi<ı özümüze andırak
Haggimizden ötür bır az haygirak
.........................................onda malla tumanını atacak
....94................................ammame sın goyub damden gaçacak
Ne eybı var siz dinızı saxlayın
Amma bir az hagıgetı haxlayın
Hagden ötür bır kare oynaxlayın
.......................................hansi bır din zülmu rava bilirı
....95...............................mallasini eyn e xuda bilırı
Ben demirem sizın dınız olmasın
Amma diniz xorafe den dolmasın
Düzgün dinin heç vagt güli solmasin
.........................................sızın dinız sızin benım ki benım
....96.................................öz dinimi bende garak begenim
Siz diniz, seyasete gatmayın
Heç vagt tüzu şekerize gatmayın
Doğru dini siz başizden atmayın
.......................................siz ki bu zülmüden gelibsız cane
....97................................himmet edün durun düşün meydane
Bır bele din adamlare ne lazim
Bu kitabler boş bekare ne lazim
Bu yaziler dam duvare ne lazim
........................................ALLAHimiz bırdi onu pır olsun
....98...............................ne eybı var dinimizde bır olsun
Şimdi ne( şah) ısteyırık ne malla
Alma vere malla olur yeralma
Malla sene (beheşt) de verse alma
........................................malla de şah gibi bütün zarerdı
....99...............................ham garası hami ağı zarerdı
Biz sikular demokrası ıstıruk
Azadlikde haggünası ıstıruk
Gara naftı ag almasi ıstırul
........................................ her ne varsa beytulmalin olacak
....100..............................ne lübnanlı ne de rusli alicak
Iskolastık devresı de gurtarar
Runısansin buğdası de dartılar
Bu gurdların dişlerı de gartılar
.....................................IRAN olar onda beheşt e barın
....101.............................onda dene (VAFI) sene afarın
.... Alireza pourbozorg (VAFI)

....son.......

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر