۱۳۹۶ دی ۱۸, دوشنبه

تقدیم به ملت بپا خاسته ی ایران

تقدیم به ملت بپاخاستۀ ایران
تصویری از ایران فردا
...
خواب دیدم به وطن برگشتم
به همان باغ عدن برگشتم
بر چپ و راست نظرها کردم
وز در و دشت گذرها کردم
خیل تغییر فضا را دیدم
اتفاق شده را فهمیدم
همه خوب و همه خرم بودند
نه کسی مشکل دین با کس داشت
نه کسی تخم جدائی می کاشت
همه یکپارچه با هم بودند
همه پر شوکت و خوش فر و جلال
همه سیر و همه شاد و خوشحال
هرکه مشغول به کار و باری
فارغ از سکسکۀ بیکاری
همه جا زمزمۀ شادی بود
شور و انگیزه و آبادی بود
در میخانه زنو باز شده
همه جا نغمه و آواز شده
هرکس اندیشۀ آزادی داشت
باغ خود فکری آبادی داشت
نه دگر قصد ریا در کس بود
و نه قندیل دعا در کس بود
نه نشان از کله ملا بود
نه لوائی به عزا برپا بود
شیخ در میکده ساغر می زد
آیت الله به او سر می زد
هرچه مداح شده خواننده
ابلهی بود وشده داننده
داغ قاشق به جبین کس نیست
وان ریای خط دین در کس نیست
هرکسی اصل خودش بود آنجا
همه کس بی غل و غش بود آنجا
رفتم آنجا به در دانشگاه
دانش اندوخته هایش آگاه
مرکز علم مصلا نشده
جهل در مجمعشان جا نشده
زور اسلام ندیدم آنجا
چوب اعدام ندیدم آنجا
حاکمان خادم ملت بودند
همگی اهل صداقت بودند
پول نفت اش همه بر ملت بود
خرج هر آینه خوش علت بود
نه غمی بود ز کارتن خوابی
نه غم نان نه غم بی آبی
هرچه دریاچه همه پرشده بود
ارومیه گهر و در شده بود
ظلم از کنج لغت خط خورده
عدل صد شاخۀ یاس آورده
مهربانی همه جا پرشده بود
همه جا بود پر از لطف درود
نه کسی مرگ بر آن یک می گفت
نه کسی بر دگری می آشفت
دختران شوق به دل زلف افشان
پسران محترم و لب خندان
عقده های همه خالی شده بود
زندگی وه که چه عالی شده بود
بچه ها سرخوش و خیلی شادند
همۀ مدرسه ها آبادند
نه اوین بود نه زندان نه چماق
نه نگهبان نهانی به اتاق
همه جا عرصۀ آرامش بود
عشق چون چشمۀ در جوشش بود
الغرض هرکه سر جایش بود
هرکسی مالک رؤیایش بود
خواستم شکر خدائی بکنم
بر در دوست دعائی بکنم
باز یک غنچۀ رؤیا چیدم
وندر آن لحظه خدا را دیدم
گفتم ای خالق منان ممنون
ای فراقدرت انسان ممنون
تو همان ناجی ایران منی
شانۀ زلف پریشان منی
ناگه از دور صدائی آمد
بعد الهام ندائی آمد
(قدرت من همه در خلق من است)
(آخرین آیت من این سخن است)
(هرکسی نیت تغییر کند)
(نسزد یاور او دیر کند)
(با تو این لحظه که رو در رویم)
(اسم اعظم به تو بر می گویم)
(برترین نام خدا آزادی ست)
(بهترین ذکر دعا آزادی ست)
08/01/2018
علیرضا پوربزرگ وافی
.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر