۱۳۹۷ خرداد ۳, پنجشنبه

یک جواب برای صد سوال


یک جواب به صدها سؤال دوستان
چرا خمینی گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد؟
جواب:
سپاه اصرار داشت که این حماسه را به نام خود ثبت کند و بر خمینی فشار آورده بود که بگوید سپاه خرمشهر را آزاد کرد ولی طبق اخباری که به خمینی می رسید معلوم بود عمده نیروی عمل کننده ار تش بود...شامل نیروهای زمینی..هوائی..دریائی ..و هوانیروز.
تکاوران از 12 نقطه به داخل خرمشهر رخنه کرده بودند.هلی کوپترهای هوانیروز در آسمان خرمشهر جولان می دادند..مهندسی ارتش پل آزادی را زده بود..در این شرایط یکی از سپاهی ها صیاد شیرازی را متقاعد کرد که با 150 نفر وارد خرمشهر بشوند...آنها زمانی وارد شهر شدند که تکاوران کار را تمام کرده بودند و این 150 نفر فقط در جمع آوری اسرای اولیه همراهی کردند.
خرمشهر را طرح نظامی ارتش و همکاری نیروهای همراه آزاد کرد و منصفانه نبود به نام سپاه ثبت شود...هرچند با اعلام اینچنینی هم حق ارتش پایمال شد.درست مثل زمانی که ارتش 44 روز در خرمشهر دفاع کرد و آن دفاع ارزشمند به نام یک گروه 33 نفرۀ غیر ارتشی تمام شد..در حالی که هزاران ارتشی شامل گردان دژ تکاوران نیروی دریائی دانشگاه افسری.داوطلبین هوانیروز و ده ها داوطلب ارتشی دیگر در آنجا حضور داشتند..و..گردان 222 شهید..تکاوران نیروی دریائی 72 شهید..هوانیروز 18 شهید و دانشگاه افسری 2 شهید و 35 شهید داوطلب ارتش که بعضی ها با برگ مرخصی به منطقه آمده بودند . و رادیو عراق مرتب اسم ستوان اسماعیل زارعیان را می گفت و بر سرش جایزه گذاشته بود.
آمار پرسنل ارتش در دفاع از خرمشهر
1-گردان دژ 1500 نفر
2-تکاوران نیروی دریائی حدود 630 نفر
3-دانشگاه افسری 723 نفر
4-هوانیروز 300 نفر..بدون احتساب هلی کوپترها و تیم های پروازی
5- نیروهای داوطلب نظامی نامشخص
آیا انصاف بود که ارتش با آنهمه نیرو و این تعداد شهید قربانی یک سرود نیم بند ممد نبودی بشود؟؟؟
و حضورش نادیده گرفته شود.
من در کتابهای متعددی که در مورد خرمشهر نوشته ام به این موضوعات مفصلا پرداخته ام.
سرهنگ علیرضا پوربزرگ وافی
سوم خرداد1397
24/05/2018

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر