۱۳۹۷ اردیبهشت ۳۱, دوشنبه

اسکناس....شعر سعدی


صرفا جهت اطلاع و دفاع از کلام سعدی فصیح الکلام
..
این پول هرچند ارزش چندانی ندارد و هر روز از ارزش اش کاسته می شود..ولی شعر سعدی درست است..و باید تاسف بخوریم برای کسانی که نه شعر را می شناسند و نه ربان سعدی را می فهمند..
یکدیگر پیوند مردم با هم را می رساند..یک پیکرمعنی را کوچک می کند..یک پیکر را زمان شاه در کتابهای درسی نوشتند که مورد اعتراض ادیبان آنروز واقع شد..
با تشکر از دوستداران سعدی فصیح الکلام
4 Comments
Comments
Parviz Azizpour
جناب وافی استاد گرامی من اکنون سه جلد گلستان سعدی دارم که یکی چاپ 1348 به کوشش یزدانپرست دومی چاپ 1381از روی نسخه های قدیمی به اهتمام محمد علی فروغی ویراستار کاظم عابدینی مطلق و سومی چاپ 1390 موسسه طوبی که هرسه شعر سعدی را همانطوریکه مد نظر شماست یعنی :
بنی آدم اعضای یکدیگرند ...چاپ کرده اند .ما بیش از شصت سال پیش هم که این شعر میخواندیم و حفظ میکردیم همان شکل بالائی بود .ولی اخیرا من دیدم که در برخی از نوشته ها از کلمه پیکرند بجای یکدیگرند استفاده میشود .حالا چرا چنین مینویسند فکر میکنم اینها هم مثل خطاطان قدیمی دوست دارند چیزی را خود تصور میکنند درست است بنویسند و شعر را مثله کنند .شاید بقولی به هجا بیشتر توجه دارند تا به معنی .!
Manage
Reply5hEdited
Ali Vafi
ممنون از تلاشی که کردید..و دنبال حقیقت هستید...متاسفانه دو-سه روز است که فضای مجازی از این مطلب پر شده است و کسی حرفی نمی زد که امروز بنده نوشتم و شما تکمیل فرمودید
Manage
Reply1m
Mansour Mousavi
سپاس استاد وافی گرامی. ‌
عالی بود . انسانها از یک پیکر نیستند چون دو جنس زن ومرد هستند و در همین مردان وزنان هم بسیار متفاوت هستند .
Manage
Reply4h

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر