۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

جنگ دیکتاتورها



......جنگ دیکتاتورها.....

.....به دعوت خانم صدیقه یاخشی نویسندۀ توانای ترکیه به منزلشان رفتم....فکر می کردم که عاشیق ذاکر و دوستانش برای اجرای موسیقی می آیند...ولی وقتی با آقای عرفان شوهر خانم صدیقه صحبت کردم معلوم شد که قرار است تعدادی مبلغ مذهبی یامفتی( ملا) بیایند تا با او که یک کمونیست است بحث کنند.و قرار بود هرکس مغلوب این بحث شد اعتقادات طرف غالب را بپذیرد...
دقایقی بعد یک تیم مذهبی با راهنمائی عاشیق ذاکر وارد منزل شدند.. وبحث آغاز شد........مفتی همه اش عطف به ما سبق می کرد و می گفت...پیغمبر افندی...این جوری فرموده وبعد می گفت حضرت عمر...اینجوری کرد....برای من دو مطلب جالب بود..یکی اینکه تمام داستانهائی که به نام حضرت عمر تعریف کی کرد دقیقا داستانهائی بود که در منبرهای ما به نام حضرت علی گفته شده است...و دوم اینکه هرچه آقای عرفان از مفتی می پرسید که یک نمونه از حکومت اسلامی و عادل نشان بده...مفتی در جواب به گذشته برمی گشت و داستانهائی از صدر اسلام می گفت...
من بی اختیار یاد سخنان یکی از یزرگان حکومت اسلامی در ایران می انداخت که در ملاقات با خلبانان گفته بود......شما خلبانان مثل خلبانان صدر اسلام هستید...و...خنده ام می گرفت..و به زور خودم را کنترل می کردم...بحث مفتی و عرفان به درازا کشید و نتیجه ای حاصل نشد...در خاتمه از مفتی سؤال شد در کدام آیه از قرآن شراب حرام شده است...مفتی در جواب گفت ..آیه داریم که من اینجا دخالت کردم و گفتم...در هیچ کجای قرآن آیه ای بر حرام بودن شراب نیامده و آیه ای را درمورد شراب خواندم و گفتم..من قبلا حافظ قرآن بودم...انما الخمر و المیسر رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه...یعنی خمر و میسر کار شیطان است و از آن دوری کنید....مفتی عصبانی شد و گفت...در کجای قرآن برای نماز آیه آمده است؟ من در جواب گفتم...واقم الصلوه و آتوالذکات وارکعو مع الراکعین....گفت ..ولی نگفته چند رکعت بخوانید..که در جواب گفتم به همین دلیل شما الان روزانه 40 رکعت نماز می خوانید و شیعه ها 17 رکعت....مفتی که گویا تازه از حج عمره برگشته بود بعد از تلفنی که به او شد بلند شد و مجلس را بدون نتیجه ترک گفت...یاران او بحث بی نتیجه را ادامه دادند و نتوانستند جواب عرفان را بدهند.....وقتی از من نظر خواستند...این جمله را گفتم و مجلس را ترک کردم.
جنگ دیکتاتوری اسلام...با دیکتاتوری پرولتاریا....هر دو دیکتاتوری هست....به فکر دموکراسی باشید...
علیرضا پوربزرگ وافی
پایان14/3/2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر