۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

بزرگداشت استاد شهریار در دانشگاه آنادولی


20 mins
بزرگداشت استاد شهریار در دانشگاه آنادولی..
.USTAD ŞEHRIYARIN..110 nci yilinin doğum günü...Anadolu unşversitisinde
....
 من در کنگره های زیادی برای بزرگداشت استاد شهریار شرکت داشتم...از کنکره های داخل ایران تا کنکره های نججوان و باکو و ترکیه....
 در این کنکره ها گاهی دیده ام که شهریار را بعضی ها نردبان ترقی خود کرده اند...مثل کنکره ای که قالیباف قبل از انتخابات رییس جمهوری در تهران و برج معروفش برگزار کرد...یا کنکره ای که در نخجوان برگزار شد و به جای بزرگداشت شهریار او را دوباره کشتند...وحتی کنکره ی قبلی همین دانشگاه که سخنران مدعو...اشعار شهریار را به اشتباه می خواند..
 اما.. امروز برای اولین بار در مجلسی که شهریار را صادقانه تعریف کردند شرکت داشتم هرچند حتی یک عکس از استاد شهریار در سالن یا تریبون نبود....سخنرانی که حتی یک کلمه حرف سخیف در مورد شهریار و اشعار او بر زبان نیاورد و با آنکه در یک سطح متوسط در مورد شهریار صحبت کرد..هرگز شهریار را به خاطر اشعار فارسی اش سرزنش نکرد...و صد البته به اشعار فارسی شهریار از نگاه قدرتمندی استاد نگاه کرد..
 سخنران منصف و ارزشمند این مجلس پروفسور المان قلی اف از کشور آذربایجان بود.. که به اشعار استاد شهریار کاملا اشراف داشت...و من در مقام شاگرد استاد شهریار از این بزرگوار تشکر می کنم..
 در حاشیه ی این برنامه استاد نجم الدین کوچ با برگزارکنندگان این مجلس وارد مذاکره شد و به آنها اعلام نمود که من به عنوان شاگرد استاد شهریار و نیز شاعری که برای حیدربابایه سلام نظیره گفته ام و استاد به کتاب من مقدمه نوشته است در سالن حضور دارم و پیشنهاد کرد که من هم دقایقی صحبت بکنم..ولی مجریان برنامه با این پیشنهاد مخالفت کرده و قول دادند که در فرصتی دیگر برنامه ای با حضور من برگزار کنند..من هم تعدادی کتاب (عینالی جان سلام) را به مسئولین برنامه اهدا کرده و اعلام نمودم که آمادگی کامل برای این برنامه را دارم..
 پس از مراسم سالن پروفسور جان اوزگور ما را برای صرف چائی دعوت کرد و پس از صرف چائی ما را به یکی از معروفترین و گرانترین سالنهای غذاخوری برد و پذیرائی جانانه ای از من و جناب طاهری که همراه من بودند..نمود..و روز زیبای ما با این مهربانی ها به پایان رسید..
 در خاتمه از برگزارکنندگان این مراسم صمیمی و از پذیرائی صادقانه پروفسور دکتر جان اوزگور کمال سپاس را دارم...
علیرضا پوربزرگ وافی
17/2/20177..اسکی شهر...ترکیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر